S M A T !
ABOUT MISSION CONTACT home


#KARYA5 : INI peranan Ku..
Saturday 21 March 2015 | 23:30 | 0 comments


Sinonimnya manusia pelayar
Aku dan engkau begitu
Bersama pantang mundur
Satu tujuan kita maju
Satu ketika ombak bergelora
Sedang Nakhoda lena
Kapal meronta dipukul pirana
Aku sendirian terpaku histeria
Apakah peranan aku?

Dinding kapal mula bocor
Air mula menerjah koridor
Nahoda masih lena tidur
Seorang demi seorang terdampar
Apakah peranan aku?

Semakin buntu kepala ku
Masih tercengang di pintu
Mengharap seseorang membantu
Pasrah bermati kutu
Apakah peranan aku?

Tersentap sebentar dari lamunan
Membiarkan laut menelan teman
Membisu tidak akan aman
Perlukah menyeru super man
Atau ini aku punya peranan?

Aku mulai sadar
Menunding jari tiada guna
Harapan semakin mekar
Tidak perlu menjadi sempurna
Akulah yang perlu berkejar
Menyelamat mereka semua.

-sirna liban-